De stand van zaken is dat we het programma van eisen gereed hebben, de sonderingen zijn uitgevoerd en de tekeningen van debouw zijn gemaakt.
Ook zijn aan leveranciers prijsopgaven gevraagd van keuken, interieur kantine, kleedkamers, ballenhok, kledingopslag, beveiliging, elektriciteit, warmte etc.
Alle relevante stukken zijn naar 3 geselecteerde aannemers gestuurd, die een ramingsprijs afgeven. De controle van de prijsopgaven wordt uitgevoerd door onze bouwkostenadviseur WB Management bv.
Op basis van de prijs, ervaringen van referenties en andere selectiecriteria wordt eind april een partner gekozen waar wij het verdere traject mee ingaan. Belangrijk bij de selectie is dat onze toekomstige partner gebruik gaat maken van de inzet van onze vrijwilligers en de mogelijkheden die onze adverteerders en sponsors bieden.
Naast dit traject wordt onderzocht wat de voor- en nadelen zijn om de bouw ‘in eigen beheer’ uit te voeren met ondersteuning van deskundigheid van onze leden.
Van begin af aan was bekend dat wij als bestuur een beroep op onze leden moeten doen. Zonder jullie inzet is realisatie binnen de kosten niet mogelijk In het verleden zijn er al een aantal mensen benaderd om hun specifieke kennis in te zetten voor het project. Binnenkort gaan we (op)nieuw in gesprek om concrete afspraken te maen en knopen door de hakken. Op basis van alle te verwachten informatie maakt het bestuur keuzes die aan de leden voorgelegd worden.
Het regelen van de vergunningen kost tijd maar door de goede ondersteuning van de gemeente Vianen, hebben wij er vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Kortom er wordt keihard gewerkt om dit project zo snel en zo goed mogelijk te realiseren. Niet in de laatste plaats door de vele vrijwilligers die onze club allemaal een warm hart toedragen.
Het bestuur,
sc Everstein